Make it a lifestyle, not a duty

Jag älskar verkligen att träna! Träning för mig med i min livsstil och kommer förhoppningsvis alltid att vara det. Löprundor, gruppträningar och powerwalks är det som ja mest håller på med. Kan säga att det där med löprundor är en ny-gammal grej för mig. När jag gick i högstadiet och på gymnasiet så hade man ett konditionstest som jag alltid var riktigt nervös över och hatade när vi hade det varje höst och vår, år in och år ut, ungefär så kändes det.
 
Så det var då jag började springa, sprang med pappa och såklart gav det resultat och från att vara den tjej som kom sist in i mål så blev jag bland dem som kom först in. Det kändes stort för mig. Efter att vi slutade ha dom där konditionstesten i åk 2 på gymnasiet så slutade jag springa, blev kanske nångång som uppvärmning på löpbandet på gymmet. Men för ett årsedan så köpte jag nya löparskor och ny löparjacka och gav mig ut med Simon, var d ö d efteråt. Var så otroligt arg och besviken på mig själv att jag inte orkade så mycket som jag ville. Men jag började då jobba upp kondiitionen, eftersom jag körde mest spinning och typ bara styrketräning så hade jag oootroligt mycket muskler och kände mig själv som väldigt stor och det var väldigt jobbigt i början, inte lätt som en så kort tjej som jag är att börja löpa med ca 74 kg. Började då på löpband, vilket är så mycket enklare än ute i och med att man måst hålla upp farten själv och det är upp- och nerförsbackar ute. I vintras när jag bodde i Hemavan bestämde jag att jag skulle börja springa ute istället. Tog det väldigt lungt i början, sprang ca 3 km i det tempo jag ville och lärde mig springa ute. Sen när jag kom hem i maj så har jag sedan dess sprungit ca 3-5 gånger i veckan och det är kul, det gäller bara att komma över den där spärren som är jobbig.
 
Sen jag satte igång på riktigt med löpningen sen i Maj kan man säga så har jag gått ner ca 12 kg, jag är riktig nöjd över mig själv och är glad att jag inte har fått några problem med värkande knän eller benhinnor. Jag kör core 1-2 gånger i veckan och skivstång 1 gång, det är lagomt för mig just nu.
 
Min träningsvecka v. 38
Måndag - Löpning 5.5 km + Shabam (dans) 45 min
Tisdag - Löpning 6.5 km
Onsdag - Morgon PW 7 km
Torsdag - Morgon PW 7 km + löpning 10 km
Fredag - Löpning 5 km + Core 30 min
Lördag - Barbell 55 min + Spinning 55 min
Söndag - PW 9 km + NTC 55 min

Kommentarer
Jennyfa skrev 2012-09-24 @ 11:15:44

Så HIMLA bra gjort Rebecka, man blir alldeles inspirerad av dig! :)

URL: http://jennyfa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0