Sober October

Imorgon måndag, 1 Oktober och vet ni vad det innebär? Jo, leva ett sunt liv i 31 dagar. Jag körde det här i Maj och det gick över förväntan dock drack jag alkohol då när det var dax för fest men den här månaden blir det andra bullar! Min egna sober october kommer att vara en månad utan godis och allt som hör där till (chips, läsk, naturgodis osv), skräpmat och sen ska jag minska med kolhydraterna (aboslut inte sluta). Jag tror inte det där med att sluta äta kolhydrater håller i längden om man tänker viktmässigt, tänk att aldrig få äta en bit bröd, nej det funkar inte för mig iallafall. Lite av allt är det bästa! Sen ingen alkohol. När man har tränat en riktig bra träningsvecka och sen häller i sig alkohol på helgen så ger inte träningen inte alls lika mycket.
 
Jag är taggad och jag tänkte gå med i Fitnessfighten (worldofshape.com) men skippar nog det. Det skulle vara svin kul att se hur träningsprogrammen och allt ser ut men jag gör det nog kanske nån annan månad, kanske janurai? Som en nystart på året. Varför gör jag det här nu undrar ni säkert? Jag vill utmana mig själv och se hur bra man klarar det, sen även att utvecklas i träning och hälsa, göra nya nyttiga maträtter och nya övningar inom träningen. Jag kommer träna 31 dagar MEN 1-2 daga/veckar ska jag "bara" gå en powerwalk, för att återhämta mig lite för annars orkar man inte köra stenhårt, kroppen blir för sliten. Ska även mäta runt, mage, lår, rumpa och bröst sen ska jag ta före och efter bilder för min egen skull men det gör jag imorgon och såklart även vägning, just för att bli mer peppad och hålla gnistan uppe.
Ready, set, GO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0