Vitberget

Höstpromenader - behöver jag säga något mer? Hur härligt är det inte att gå ut och gå när solen lyser och löven har börjat få dom där härliga höstfärgerna? Jag älskar det. Sen jag flyttade till stan så har jag gått eller löpt längst älven istortsätt varje dag för det är så härlig natur där, längst vattnet sen är det ju just nedanför där jag bor vilket underlättar det lite. Idag när jag för en gång skull tog med mig Simon ut och gick, måste säga att han hatade verkligen att gå ut och gå i början när vi hade träffats, han fick ont i benen pga att jag gick för fort och det tyckte jag var väldigt konstigt så mycket som han tränar men det har börjat gå bättre nu. Men iallafall, så sa jag att vi skulle gå längst älven, 7 km är som lagomt och rätt plattmark, bra helt enketl när man ska på det där NTCpasset sen men han ville då välja väg. Visst för mig, jag som alltid går typ samma väg.
 
Vi tog oss upp till Moröhöjden och sen Vitberget och alla spår som finns där. Tror jag har missat en stor del av Skellefteå när man inte har varit där upp nån gång (jo, en... när man var tvungen att medverka på en friluftsdag och man inte alls var taggad), hur fina spår som helst och underbar natur. Synd bara att det snart är vinter = längskidsäsong annars skulle jag absolut springa där mycket de kommande månaderna. Vi gick en promenad på 9 km och just nu känns det som att jag uppskattar skellefteå mer, hur bra friluftsområde som helst som jag totalt missat.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0