Egengjord granola

Har lånat ut min vanliga kamera därför blir det lite sämre bilder nu ett tag framöver men det får då vara. Igår kom jag på idén om att göra en egen granola, mycket enkelt var det. Ja, jag gillar enkla och snabba saker. Hade bara i 3 ingredienser: 4 dl havregryn, 1 dl äppelmos (jag tog lågkalori) & sen så mycket kanel jag kände för. Man kan ju smaka av och känna om man vill ha något mer av ingredienserna. Jag satte ugnen på 175grader och sen så la jag ut smeten på en ungsform med bakplåtspapper på. Granolan var inne i 20-25 minuter och sen var det klart. Låt det bara svalna innan du äter. Man kan ju ha så mycket olika bär i tillexempel för att göra den lite roligare, men det här funkar perfekt för mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0