Engelska 6...

Sånna här dagar hatar jag, verkligen hatar. Jag hatar nämligen engelska och idag började jag engelska b, eller engelska 6 som det nu för tiden heter. Jag har haft problem med engelskan hela livet, pluggar hellre matte än engelska eller svenska eller tyska eller vad som helst. Min lärare i engelska (hade hon även i tyska) sa till mig när jag gick ut 9an att jag var bättre på tyska som jag hade läst 4 år än engelska som jag hade läst dubbelt så länge och det var sant. Kan säga att första lektionen idag var okej, det var en bra lärare men jag blir så stressad när alla andra fattar och jag sitter där som ett tap och förstår ingenting... Gick iallafall skola mellan 8.30-11.30, tiden gick fort och vi fick en läxa: läsa en text och sen göra en uppgift till den där man ska förstå ord, jag förstod inte ett enda av de där 16 orden eller hur många det nu var, åh. Känner hur mycket kraft det här tar av mig och hur jobbig den här hösten kommer bli, det enda jag tänker är att jag måste bara klara den här kursen sen är det lungt och jag kan då plugga till det jag vill. Nu vill jag bara känna att jag har ork till det här för kan inte ge upp redan. Kan de inte bara vara jul och veta att jag har fått godkänt...? Försökte plugga efter lektionen här hemma, ni kan ju fundra hur det gick - sämst. Blä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0