"Run as fast as you can"

Trött Reb, redo för löptur i Turkiet klockan 07.30...
 
Har gjort dagens första pass, löpningen. Det gick hyfsat om man tänker på att jag fortfarande har en duglig träningsvärk i benen och en lungkapacitet som är säkert 20-30% mindre än vad man ska ha. Har flera kotor som ligger fel i bröstryggen och direkt när jag löper, är ute på en promenad eller bara svänger med armarna åt samma håll och försöker vrida ryggen (vilken beskrivning, haha) så får jag svårt att andas, kan inte ta djupa andetag och vissa gånger kan jag inte sucka. Jag skulle ha fixat det här redan i maj men det blir aldrig av, sen blir det inte bättre av att man jobbar inom vården där det är mycket lyft man ska göra. Nu har det gått så långt att jag till och med har ont mellan brösten om man trycker lite, kommer inte bara behöva en behandlig direkt...
 
Jag får helt enkelt skylla mig själv när det gäller det här. Ibland kan det göra ont när jag kör bröst på gymmet och kan därför inte köra max. Iallafall det jag skulle komma fram till är att när (läs: om) det kommer gå till sig så kommer det gå så bra att löpa! Tänk idag tillexempel så blev det en runda på 6 km, vilket jag tycker är en lagom tur och sprang då med en medelhastighet på 4:45min/km, det är bra med tanke på hur min rygg är. Minns i maj då jag började känna att jag hade svårt att andas så trodde jag det var för att jag kanske var allergisk mot pollen eller att jag hade fått ansträngningsastma, det är skälen till att jag inte gjorde det redan då. Jag måste boka tid nu, det är ett som är säkert. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0