Work for it!

Allt bra med er? Jag är otroligt trött men dock har min hosta börjat bli bättre, tack och lov för det. Det var väldigt längesen som jag var lite "sjuk" och därför har jag kört hårt med träningen i flera månader, varje vecka och nu ska jag vara ärlig man blir lite less trots att man byter olika övningar osv men för mig blir det som ett måste ibland och det är såklart inte bra för klart man tar i men när man inte är otroligt taggad så tar man inte i med det lilla extra, lyfter inte mer än nödvändigt eller löper inte snabbare än man måste, ja ni förstår säkert. I och med det så har jag inte sett några större resultat trots att man endå har kämpat och det endå har tagit på krafterna. Men efter de här dagarna där jag bara har gått promenader som har varit nog jobbiga, hostat som en tok efteråt men jag är så dålig på att lyssna på kroppen, tänker mer att "en powerwalk är väl inte så farlig?" men jo det är det. Men nu när min hosta har blivit bättre så är jag så otroligt taggad igen för att se resultat och gå ner de sista kilorna. Det var bara några sjukdagar som behövdes för att min motivation skulle komma tillbaka. 
 
Jag minns i Maj 2012, när jag precis hade kommit hem från Hemavan, hade börjat springa lite smått ute och under vintern hade jag gymmat några gånger i veckan i Tärnaby sen gått väldigt många promenader. Men iallafall jag har aldrig varit så motiverad till någonting förut när jag kom hem den 1 maj, jag ville verkligen se resultat och jag uppskattade träningen så sjukt mycket då. Jag var inte bekväm i alla övningar, tyckte det ena efter det andra var konstigt, men det var det som var bra för det gav resultat!! Ingenting går utan otrolig vilja. I säkert 4 år har jag tränat utan stora resutat som jag inte har varit nöjd över, nu kommer säkert många tycka att jag är dum i huvudet men varför "slösa" tid och ork som inte blir något som man inte är nöjd över? För att nå resultat så måste man lyfta en extra gång, ha lite mer vikt, springa lite snabbare, ha en växel mer på spinningcykeln. Jag var bekväm i 4 år, trodde jag tränade otroligt bra, åt otroligt bra men vilket inte var fallet (tränade väl inte dåligt men för att nå de jag själv ville så behövdes mer eller inte äta när jag redan är mätt) . Men sen är det självklart att vissa gånger så kan man fara och ta ett lugnare pass eller äta godis men för att lyckas så måste man utveckla sin träning och även tänka på vad man äter. För att få resultat är 70% vad man stoppar i sig, magen är ingen soptunna. Förut kunde jag äta godis flera gånger i veckan för vadå jag hade ju tränat? Vilket inte gav så mycket... Vissa tränar för att må bra, vissa tränar för att gå ner i vikt och vissa tränar för att gå upp i vikt tillexempel. Jag tränar för att bli nöjd med mig själv, få mer muskler, bli snabbare, smidigare och sen även gå ner till den vikten som passar mig.
 
Tillexempel nu så äter jag inte godis, äter mindre kolhydrater och utvecklar min träning. Jag går inte på gruppass lika ofta, kanske max 3 gånger/vecka och då är det oftast spinning, NTC eller något som är riktigt jobbigt. Kan inte säga något annat än tack till Simon som dras med mig på gymmet, står brevid och säger "5 till", peppar mig och säger att jag verkligen kan. Det senaste året så har jag verkligen lagt jäkligt mycket tid på träning, prioriterat träning framför allt annat för att jag ska lyckas men som nu i slutet innan jag fick hostan så var jag verkligen less men nu har jag hittat motivationen och jag vet att innan sommaren så har jag nått min vikt och där ska jag hålla mig. Jag kan säga en sak, det är inte enkelt men det är så värt det! Jag mår 1000 gånger bättre nu än vad jag gjorde för ett år sedan! Tro på dig själv.
 

Kommentarer
Mirremorren skrev 2013-02-09 @ 01:43:50

Du är så duktig Rebecka!!!:-) Är så glad för din skull, du kommer klara det skitbra! Och du får allt att se så lätt ut haha;-)
Svar: Mirre du är så otroligt bra!!!! Jag tycker om dig så himla mycket <3
Rebecka Lindgren


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0