Hur jag hittar motivationen

Nu har det gått ett tag sen den första 1 Januari, rättaresagt 2 månader och 13 dagar och jag kan säga att det har gått i en berg-och-dal-bana. Den första månaden och två veckor in i februari gick verkligen jätte bra, det hände liksom saker med kroppen och trots att jag var förkyld och hade hosta så gick det framåt tack vare att jag åt väldigt bra. Sen när jag kom till Hemavan så var första veckan kanske inte den bästa, lite för mycket godis till myskvällarna men sen bestämde jag mig påriktigt och sen dess har det gått väldigt väldigt bra. Jag känner mig mycket piggare och har blivit mer noga med mina mellanmål pga slippa sötsug på kvällarna och även att mitt humör inte ska svaja så mycket som det kan göra. Dock har jag 3 gånger unnat mig med lite naturgodis. 
 
Hur hittar jag motivationen? Jo jag tror helt enkelt på mig själv och jag vet att jag kan om jag vill. Och trots att jag vet det så är mitt största hinder helt enkelt mig själv. Ett bra citat är "make it a lifestyle, not a duty", hitta en livsstil för att du ska må bra, för du ska även kunna leva med det för det ska inte vara något tvång. Jag kan säga att jag är verkligen väldigt imponerad av mig själv att jag har kommit såhär långt och hur mycket jag har utvecklas när det gäller träning och kost. Trots att jag äter lite nyttigare så är det otroligt god mat jag äter, frukosten är min favortimåltid och skulle kunna äta frukosten alla måltider som jag äter. 
 
En annan sak som verkligen håller min motivation uppe är att jag följer väldigt många hälsoinstagrammare på Instagram. I och med att jag kollar Instagram väldigt ofta så påminns jag hela tiden att jag verkligen vill och att jag kan. Jag har ingen aning om vad jag väger just nu så jag gå känsla och just nu känns det verkligen bra.
 
Hur tränar jag? Jag kan säga att jag just nu går till jobbet varje dag istortsätt vilket blir ca 6 km, försöker få ihop 2-3 löppass varje vecka och sen 3 gympass/vecka där Simon gör sitt allra bästa för att peppa mig vilket går riktigt bra. I och med att jag kör 30 min planka /vecka så har min bålstyrka ökat väldigt mycket, vilket känns jätte bra. Mat som vi alltid har hemma är bland annat: kvarg, funlight, keso, ägg, husmans, russin, frukt, frysta bär, havregryn (fiber och vanlig), lättfil, müsli. Alltså god och hälsosam mat som man man ha till frukost och mellanmål. 
 
Sist men inte minst, till er där ute som verkligen vill förändra er livsstil, ge de någon vecka så kommer ni märka hur mycket bättre ni kommer må, hur mycket piggare ni kommer bli och självklart hur mycket gladare ni kommer vara. Tro på er själva och när du håller på att tappa det, tänk varför du ens började och varför du ens läste allt det här 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0