9 September 2013

Imorse tog jag en rejäl sovmorgon, vilket jag tror att jag behövde. Somnade i soffan igår vid 22.30 och vaknade idag vid 09.30 men låg och drog mig i en timme, hur skönt som helst. Klev upp och tog det väldigt lungt, drack en kopp kaffe och piggnade till och har precis kommit hem från en riktigt bra powerwalk på fastande mage. Det var 18 grader ute när jag gick, så jag for iväg i t-shirt, längst älven med P3 i öronen och energin bara vällde ur mig, riktigt riktigt skönt! Känner att jag nu behöver en nystart eller rättaresagt ny energi inför hösten när det gäller träningen eller framför allt maten kanske. Powerwalka är en sak som jag faktiskt är GRYM på, kan inte gå sakta typ. Snabbt och effektivt ska det vara!
 
Nu sitter jag och äter min första måltid, kvarg med en skvätt funlight och 2 flatbröd med kokt skinka på tillsammans med massa vatten, jo det är nämligen så att jag ska pröva på 5:2 dieten. Efter att ha räknat kalorier i mer än ett halv år istortsätt varje dag så kanske man ska kunna exakt allt och vara van vid det men alltså jag är så fruktansvärt less när det gäller det där med kalorier så nu prövar jag det här, räkna 2 gånger i veckan och då ska jag bara äta 500 kcal, alla andra dagar så ska jag äta det jag mår bra av. Kände att det här är något för mig sen kommer ju träningen på fastedagarna bli rätt lugna men ska vara ärlig att säga att jag var på Crossfit i fredags och aldrig mer crossfit på en fastedag + att jag hade bokat core efteråt, var spyfärdig efteråt, rekomenderas inte för jag låg död i soffan resten av kvällen. Sen att fasta på en fredag var inte roligt heller, sitta och äta havregrynsgröt till middag låter inte så kul va? Efter några veckor har jag nog kommit in i det mer och då kanske jag inser att jag orkar träna lite hårdare på fastedagarna också men det får vi helt enkelt se.
 
Jag kommer fasta måndagar och torsdagar, kommer även att skriva upp vad jag äter här på fastedagarna och även på resten av dagarna när jag känner att jag har tid och ork med det. Sen jag gör det för min egen skull när det gäller allt det här och om det inte passar mig så kommer jag sluta helt enkelt. Jag skrev ju ett sjukt långt inlägg om hur jag skulle äta för typ en månadsen, jag mådde bra till en början men jag blev lite för besatt när det gällde maten och vällde i mig onyttigheter på mina ätardagar trots att jag inte ens var sugen, det ska vara en jämn balans sen kände jag också att jag inte hade ork att träna så mycket som jag ville.
 
Nog om det där, idag har jag en ledigdag från skola och jobb ch jag ska ta vara på den nu! ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0