Måndag 16 September

Måndag, ledig & jag har varit en riktig husmor idag, hehe. Kände i morse att jag hade världens energi så jag gick upp vid 08.30, drack kaffe och vatten i och med att jag har min fastardag nummer 1 idag för den här veckan. Satt mig ner och skrev en handlarlista och for och handlade. Sedan dess har jag lagat 6 potioner av min broccolisoppa så jag har det på mina fastardagar och har även misslyckats med att göra torsk så nu stinker det timjan i hela lägenheten och jag mår illa på grund av det, att jag aldrig ska komma ihåg att jag avskyr denna krydda. Skulle iallafall rosta paprika och lök och sen bara lägga fisken på och det blev helt enkelt inte bra eller det ser inte så frestande ut och luktar somsagt inte bra pga kryddan.

Har även tvättat, gjort engelskaläxa, fixat med mina 6 blommor jag har i lägenheten (hälften är väl typ redan döda) och nu gör jag inte mycket. Tycker om att vara ledig på måndagar, det är så skönt! Blir att äta någon form av middag sen och efter det blir det kanske en promenad, ta kvällen som den kommer helt enkelt. På tal om annat så hade jag en jättteeeee kul helg i helgen. Lördagen bestod av morgonlöpning, en sväng på stan där jag köpte en fin kavaj, en sväng till Bastuträsk med mamma & pappa, hockey & utgång. På söndagen vaknade vi oförskämt pigga så jag och tjejerna gjorde en stor brunch med massa goda saker och sen hade jag energi att fara på spinning på kvällen också! En riktigt trevlig helg alltså, dessa måste bli oftare! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0