Söndagens löppass

Idag for jag ut på ett löppass utan en massa måsten utan kände helt enkelt hur kroppen kändes och sprang efter det. Laddade hem ett gammalt avsnitt av Fredagspodden och hade Hannah och Amanda i lurarna under hela passet. Tänkte att jag skulle springa på ett tempo i 06:00 min/km vilket är väldigt sakta men i ett skönt tempo då man hinner känna efter. Orsaken till att jag skulle hålla ett sånt lågt tempo var för jag skulle springa hela vägen till Ursviken , från mig till mamma och pappa, vilket är 13,20 km. Alltså över en mil, vilket jag aldrig har sprungit förut. Har endast sprungit milen max 5 gånger kanske då 2 av gångerna har varit på tid. Jag är mer en sån som springer 5-7 km.
 
Vet ni,  jag gjorde det och klarade av det! Det kändes hur bra som helst och det var kul. Höll endast 06:00 min/km de 2 första kilometrarna men ju mer uppvärmd jag blev desuto fortare gick det. Kom i tid på ca 1 timme och 13 minuter och hade då alltså hållt ett snitt på 05:35 min/km. Jag är så sjukt stolt över mig själv att jag sprang hela vägen och verkligen njöt, det kändes så bra! Sånna här pass får mig verkligen att må bra, att njuta och älska träningen samtigt som jag springer på, en enligt mig, en bra tid!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0