Tisdag 20 Januari

Hade tänkt skippa att blogga idag, hade inte suget. Dels för att det inte har varit en så spännande dag men nu när jag tänker efter så har jag gjort en hel del grejer. Idag började vi redan 08.30, tog en promenad till skolan och vi hade lite information om utbildningen och sen blev vi indelade i våra basgrupper. Trevligt att äntligen sätta sig ner och lära känner lite folk, fick veta vad de andra hade gjort och vad man har för förväntningar på utbildningen och sådär. Trodde inte att det skulle vara nån kille istortsätt men jag tror det är 8 stycken i vår klass trots allt, vilket bara är kul när sjuksköterskeyrket är väldigt kvinnodominerat yrke. På eftermiddagen hade vi dataintroduktion där vi fick våra inloggningsuppgifter och passerkort för att kunna sitta på campus och plugga även kvällar och helger. 
 
Vi slutade vid 15.00, snabbade mig till gymmet och körde igång med ett benpass. Kör inga tunga benböj just nu, jag har slarvat så mycket med teknik och har ibland känt av att man har lyft lite tokigt så just nu är jag i en "gör-om-gör-rätt" period. Jag är även väldigt noga att jag stretchar innan benböjen tillexempel för att kunna göra djupa och för att inte få ont i benböjarna. Tränar just nu på 50 kg och det känns svin bra. En orsak till att jag många gånger drar igång med att gymma flitig och sen tröttnar är på grund av att jag börjar känna mig stel, a och o för mig just nu är stretchig, gärna före men framför allt efter VARJE pass. 
 
Morgondagen börjar inte förrän 09.10 så lite sovmorgon får vi trots allt, introduktion i Biblioteket kommer onsdagen börja med. Ska nu krypa i säng ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0